Czterokołowcem po lesie?
Czy elektryczny czterokołowiec umożliwi poruszanie się po dotychczas niedozwolonych terenach leśnych?
Art. 29. 1. Ustawy o lasach mówi:
„Ruch pojazdem silnikowym, zaprzęgowym i motorowerem w lesie dozwolony jest jedynie drogami publicznymi, natomiast drogami leśnymi jest dozwolony tylko wtedy, gdy są one oznakowane drogowskazami dopuszczającymi ruch po tych drogach. Nie dotyczy to inwalidów poruszających się pojazdami przystosowanymi do ich potrzeb”.
Czy możemy liczyć na to, że elektryczne czterokołowce, dostosowane do poruszania się po nierównych terenach zmienią nieco to podejście?
Doskonałym przykładem są tu dwa modele Eidola Van L6 oraz Eidola Van L7 japońskiego koncernu Nanjing Jiayuan Special Electric Vehicles Manufacture Co., Ltd.
Podobnie, jak klasyczne modele L6 oraz L7, o których pisaliśmy tutaj mogą one osiągać maksymalną prędkość 45km/h dla modelu L6 oraz 80 km/h dla modelu L7. Pierwszym modelem pojedziemy posiadając jedynie prawo jazdy AM (dawna karta motorowerowa), czyli już w wieku 14 lat, z kolei drugi poprowadzimy najwcześniej w wieku 16 lat, ponieważ w tym przypadku wymagane jest posiadanie minimum prawa jazdy kat. B1.
Czterokołowce Eidola Van stają się również ciekawą propozycją dla osób nadzorujących gospodarkę leśną, właścicieli lasów prywatnych, osób użytkujących grunty rolne wokół lasów, a także pracowników leśnych jednostek naukowych.
Jeśli chcecie zobaczyć na żywo samochody elektryczne Eidola Van, zapraszamy na nasze stoisko elektromobilności na targach ElectronicsShow w Nadarzynie w dniach 13-15.04.2018. Szczegółowe informacje dla zwiedzających znajdziecie tutaj.