top of page

Chiny zainwestują w elektromobilność w Polsce

Chiński producent elementów baterii do aut elektrycznych Guotai-Huarong Poland buduje fabrykę w Godzikowicach. Projekt, w którym inwestorowi asystowała PAIH, wart jest 45 mln dolarów.



Duży producent elektrolitu wkracza do Polski


Jeden z trzech największych na świecie dostawców elektrolitu do wkładów do baterii litowo-jonowych, chiński GTHR, do 2020 roku wybuduje w gminie Oława fabrykę dla swojego flagowego produktu. To kolejna, na tak dużą skalę, inwestycja na Dolnym Śląsku. Zagraniczny projekt wpisuje się w strategię Programu Rozwoju Elektromobilności w Polsce, który jest przygotowywany i realizowany przez Ministerstwo Energii. Chiński Zhangjiagang Guotai Huarong Chemical New Material Co. Ltd. został założony w 2000 roku. Jest zaawansowaną technologicznie firmą produkującą materiał organiczny z krzemu do wkładów do baterii litowych. Działa zgodnie z najwyższymi standardami według ISO9001 i TS16949. Polska fabryka będzie trzecią należącą do GTHR i pierwszą poza granicami Chin. Budowana fabryka podwoi moce produkcyjne firmy.


Inwestycje w elektromobilność na Dolnym Śląsku


Projekt fabryki w Godzikowicach chińskiego inwestora Zhangjiagang Guotai-Huarong New Chemical Materials (GTHR), jest elementem strategii wspierania rozwoju przemysłu elektromobilności w naszym kraju. Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że takie inwestycje powstają w Polsce, która staje się jednym z najważniejszych uczestników w tej branży na świecie. W dalszej perspektywie przełoży się to na wzrost popularności aut elektrycznych na naszych drogach, a w konsekwencji istotną poprawą jakości powietrza w Polsce – mówi Krzysztof Senger, Wiceprezes PAIH ds. inwestycji zagranicznych. Agencja pomagała inwestorowi m.in. w znalezieniu odpowiedniej działki, jak i pośredniczyła w kontakcie z Wałbrzyską Specjalną Strefą Ekonomiczną.


Fabryka elektrolitu do wkładów do baterii litowo-jonowych w Godzikowicach w gminie Oława będzie jedną z największych w Europie. Lokalizacja fabryki uzupełnia europejską i regionalną sieć przemysłu samochodów elektrycznych. Roczna wielkość produkcji fabryki pozwoli na dostarczenie wkładów do baterii do 1 000 000 aut elektrycznych rocznie. Na początku pracę znajdzie tam 60 osób, docelowo planowane jest zatrudnienie około 100 pracowników. Obecnie trwają prace polegające na zebraniu niezbędnej dokumentacji. Teren pod fabrykę został już zakupiony.


paih.gov.pl

Comments


Wyróżnione posty
Ostatnie posty
Archiwum

bottom of page