Duży Van od Mercedesa napędzany wodorem
Mercedes ma zamiar rozszerzyć swoją elektromobilną ofertę o Vana napędzanego wodorem. Koncepcja modelu Mercedes sprinter F-Cell bazuje na bestsellerowej furgonetce, do której dołączono ogniwa paliwowe wykorzystujące wodór, tworząc ostatecznie rodzinnego kampera.
Mercedes sprinter F-Cell (Źródło: Mercedes)
Kierunek wodór, duży zasięg
Wodór, który kusi osiągnięciem dalekiego zasięgu na jednym ładowaniu, skłonił producenta do przyłączenia systemu ogniw paliwowych pod Sprintera. Koncepcja Sprintera F - Cell uzupełni bogatą kolekcje samochodów elektrycznych, która obejmuje pojazdy eVito oraz eSprinter.
Mercedes planuje mocno rozszerzyć swoją ofertę w segmencie emobility, wprowadzając w tym roku na rynek model eVito, a w kolejnym eSprinter. Obrana strategia eDrive @ VANs przez giganta motoryzacyjnego wykorzystująca zeroemisyjne napędy, znacznie zwiększa możliwości w średnim okresie, szczególnie w przypadku operacji na długich odcinkach - niezależnie od tego, czy pojazd z ogniwami paliwowymi jest używany jako samochód kempingowy, czy w innych komercyjnych celach.
Kamper w wersji przyjaznej dla środowiska zapewnia moc elektryczną około 147 kW i moment obrotowy 350 nM. Podwozie zostało wyposażone w trzy zbiorniki mogące pomieścić 4,5 kilograma wodoru, co zapewni przejechanie 300 kilometrów. Dodatkowo, gdy chcemy zwiększyć zasięg możemy dodać czwarty zbiornik na tył pojazdu, zwiększając dystans możliwy do przejechania o 200 kilometrów. Ponadto, Van może być ładowany jak zwykły samochód elektryczny, zyskując kolejne 30 kilometrów.
To kolejny raz, kiedy Mercedes eksperymentuje z napędem wodorowym. W ubiegłym roku zaprezentowano model GLC F - Cell, a wcześniej podobną wersję klasy B
Comments