top of page

Samochód ciężarowy na wodór od Toyoty

Toyota wykonała kolejny wielki skok w kierunku przyszłości, przedstawiając drugą wersję swojej ciężarówki napędzanej wodorowymi ogniwami paliwowymi klasy 8, która jest lżejsza i ma większy zasięg niż pierwsza wersja, oddelegowana do pracy przy transporcie ładunków między portami w Long Beach i Los Angeles w ubiegłym roku i od tego czasu pokonała blisko 20 000 kilometrów.

Druga generacja wodorowego samochodu ciężarowego (Toyota)


Nowa ciężarówka, znana wewnętrznie jako wersja Beta, zwiększa szacowany zasięg do blisko 500 kilometrów na jednym tankowaniu. W samochodzie ciężarowym poprawiono także wszechstronność i zwrotność, dzięki dodaniu kabiny sypialnej i unikalnej kombinacji zbiornika z paliwem, który dodatkowo zwiększa przestrzeń kabiny bez zwiększania rozstawu osi.


Obydwie ciężarówki klasy 8 wykorzystują technologię pochodzącą z samochodu Toyota Mirai z ogniwem wodorowym i emitują tylko parę wodną jako emisje. Ogniwo paliwowe wytwarza energię elektryczną do napędzania dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy 670 KM i momencie obrotowym 1800 Nm.


Innowacyjna elektrownia


Projekt jest kontynuacją wysiłków Toyoty, mających na celu wyeliminowanie emisji CO2 ze swojego centrum logistycznego w porcie Long Beach. Toyota ogłosiła wcześniej budowę zakładu "Tri-Gen", który będzie pierwszą elektrownią na świecie z ogniwami paliwowymi ze stopionym węglanem. Siłownia wyprodukuje 2,35 megawata energii elektrycznej i 1,2 tony wodoru dziennie, aby wesprzeć napędzane wodorem sedany Mirai i nowe ciężarówki operujące w porcie. Wyprodukowana energia zostanie również sprzedana do sieci państwowej, zapewniając kolejne źródło przychodów. Wykorzystując kalifornijskie odpady rolnicze do produkcji wodoru, będzie to pierwszy w 100 procentach odnawialny zakład Toyoty w Ameryce Północnej.



Komentarze


Wyróżnione posty
Ostatnie posty
Archiwum

bottom of page